- Start
-
Centrum prawne i zgodności firmy ITA
-
Regulamin sklepu internetowego
Regulamin sklepu internetowego
Niniejszy Regulamin Sklepu Internetowego ITA Spółka z o.o. Spółka komandytowa (‘Regulamin’) określa zasady i warunki korzystania ze Sklepu i nabywania w nim Produktów oraz związane z tym prawa i obowiązki Sprzedawca i Klientów.
Definicje
§ 1
Użyte w Regulaminie wyrażenia oznaczają:
A. Sklep – platforma sprzedażowa pod nazwą „Sklep internetowy ITA Polska” umożliwiająca Klientom nabywanie Produktów z Katalogu za pośrednictwem Platformy Internetowej i Katalogu, której prowadzącym jest ITA spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k., ul. Poznańska 104, Skórzewo, 60-185 Poznań, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000488348, numer NIP: 7811629652 [„Sprzedawca”].
B. Produkt/Produkty – rzeczy ruchome określonego rodzaju przeznaczone do zakupienia przez Klientów w Sklepie, dostępne w Katalogu i dostarczane Klientowi na zasadach określonych w Regulaminie, spełniające wymagania wynikające z obowiązujących w Rzeczypospolitej Polsce przepisów prawnych i norm, posiadające wymagane zezwolenia, atesty i certyfikaty oraz posiadające niezbędne w tym zakresie oznakowania i napisy w języku polskim.
C. Platforma Internetowa – system informatyczny, którego właścicielem jest Sprzedawca, zlokalizowany pod adresem https://www.sklep.ita-polska.com.pl, przeznaczony do prowadzenia Sklepu.
D. Katalog – katalog Produktów, realizowany i obsługiwany przez Sprzedawcę, adresowany do klientów detalicznych zainteresowanych zakupem Produktów; Katalog dostępny jest w formie elektronicznej na Platformie Internetowej pod adresem: https://www.sklep.ita-polska.com.pl/
E. Klient – osoba fizyczna, prawna lub jednostka organizacyjna, o której mowa w art. 33 1 kodeksu cywilnego korzystająca z Platformy Internetowej, w szczególności nabywająca Produkt w Sklepie.
F. Czas Dostępności – czas, w jakim Platforma Internetowa funkcjonuje prawidłowo, w szczególności nie występują problemy i przerwy techniczne.
G. Dni Robocze – dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
H. Godziny Robocze – godziny od 8:00 do 16:00 w Dni Roboczych.
I. Planowana Przerwa Serwisowa – czasowe wyłączenie lub ograniczenie funkcjonowania Platformy Internetowej, związane z konserwacją lub rozbudową Platformy Internetowej, ogłoszone zgodnie z postanowieniami § 2 pkt 5 Regulaminu.
J. Zamówienie Klienta / Zamówienie – złożona przez Klienta oferta nabycia Produktu na zasadach określonych w Regulaminie.
K. Cena – Ceny Produktów znajdujących się w Katalogu wyrażona w złotych; wszystkie Ceny są wyrażone kwotą brutto, to znaczy powiększone o podatek od towarów i usług w stawce określonej przepisami prawa.
L. Serwis Płatności On-line – zewnętrzny system do obsługi płatności internetowych w czasie rzeczywistym.
M. Dane Osobowe – to wszelkie informacje w rozumieniu art. 4 pkt 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej.
N. Umowa sprzedaży albo Sprzedaż – oznacza umowę sprzedaży Produktów zawartą przez Sprzedawcę z Klientem w następstwie przyjęcia Zamówienia złożonego przez Klienta.
Postanowienia ogólne
§ 2
- Platforma Internetowa jest prowadzona przez Sprzedawcę i stanowi jego własność.
- Sprzedawca przy pomocy Platformy Internetowej umożliwia Klientom zawieranie umów sprzedaży Produktów i doręczanie za pośrednictwem przesyłki pocztowej lub kurierskiej. Opłata za taką przesyłkę każdorazowo jest wyraźnie wskazana w Katalogu, w opisie Produktu, a obowiązek jej uiszczenia spoczywa na Kliencie (kupującym).
- Dokonanie zakupów Produktów na Platformie Internetowej nie wymaga dokonania rejestracji.
- Klientami mogą być wyłącznie przedsiębiorcy, tj.: osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą (i wpisane do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej w rozumieniu ustawy z dnia z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców), które posiadają pełną zdolność do czynności prawnych, a także osoby prawne lub jednostki organizacyjne, o której mowa w art. 331kodeksu cywilnego.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do Planowanej Przerwy Serwisowej. Informacja o Planowanej Przerwie Serwisowej jest zamieszczana na Platformie Internetowej.
- Sprzedawca zobowiązuje się usunąć w technicznie możliwym i rozsądnym ekonomicznie terminie nieprawidłowości w działaniu Platformy Internetowej w przypadku zgłoszenia przez Klienta takich nieprawidłowości za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@ita-polska.com.pl.
- Klient przed złożeniem Zamówienia zobowiązany jest złożyć oświadczenie, iż akceptuje Regulamin - poprzez zaznaczenie stosownej opcji.
- Sprzedawca zastrzega sobie uprawnienie do zamknięcia Platformy Internetowej lub poszczególnych jej sekcji, bez podania przyczyn, za uprzednim poinformowaniem Klientów.
Obowiązki klientów
§ 3
- Klienci zobowiązani są:
- postępować zgodnie z instrukcjami umieszczonymi na Platformie Internetowej;
- w trakcie składania Zamówienia podawać prawdziwe dane, zgodnie z wymaganiami określonymi na Platformie Internetowej, służącymi złożeniu Zamówienia.
- Klient ponosi pełną odpowiedzialność za przekazywane przez siebie podczas korzystania z Platformy Internetowej lub udostępniane w inny sposób dane.
- Klient zobowiązuje się przekazywać lub udostępniać wyłącznie dane, które:
- nie będą nieprawdziwe, niedokładne, wprowadzające w błąd lub nieaktualne;
- nie będą naruszały przepisów obowiązującego prawa, w tym nie będą naruszały praw osób trzecich, w tym praw własności intelektualnej i dóbr osobistych;
- nie będą obraźliwe oraz nie będą zawierały gróźb skierowanych pod adresem osób trzecich;
- nie będą zawierały treści wzywających do nienawiści rasowej, etnicznej, wyznaniowej, pochwalających faszyzm, nazizm, komunizm, propagujących przemoc, obrażających uczucia religijne, naruszających prawa innych osób, budzących niesmak lub posiadających charakter pornograficzny, kontrowersyjnych moralnie lub światopoglądowo;
- nie będą naruszały dobrego imienia lub wizerunku Sprzedawcy;
- nie będą zawierały informacji promocyjnych i reklamowych;
- nie będą stanowiły naruszenia postanowień niniejszego Regulaminu.
Zasady korzystania ze sklepu
§ 4
- Warunkiem realizacji Zamówienia jest dostępność Produktu w magazynie Sprzedawcy. W przypadku niedostępności całości lub części Produktów objętych Zamówieniem Klient zostanie niezwłocznie poinformowany o stanie Zamówienia i może wówczas podjąć decyzję o sposobie jego realizacji (częściowa realizacja, wydłużenie czasu oczekiwania, anulowanie całości Zamówienia).
- Procedura składania i realizacji Zamówień Klientów składa się w szczególności z następujących etapów:
- w Czasie Dostępności Klient składa Zamówienie na wybrany Produkt wybierając z Katalogu Produktów poprzez dodanie wybranego Produktu do koszyka przy wykorzystaniu udostępnionych narzędzi systemowych;
- po dodaniu wszystkich kupowanych Produktów do koszyka Klient jest zobowiązany do:
- podania danych identyfikujących Klienta, wskazanych na Platformie Internetowej, w tym adresu dostawy,
- w przypadku Klienta będącego osobą prawną – podania danych osoby reprezentującej Klienta wskazanych na Platformie Internetowej
- potwierdzenia, iż Klient otrzymał treść niniejszego Regulaminu w postaci pliku w formacie pdf
- określenia sposobu zapłaty ceny
- Klient dokonuje złożenia Zamówienia poprzez kliknięcie opcji „Zamawiam”;
- jeżeli Klient zaznaczył opcję „płatność natychmiastowa” po otrzymaniu przez Sprzedawcę Zamówienia, na adres email Klienta zostaje wysłane potwierdzenie złożenia przez Klienta Zamówienia, w którym Sprzedawca przekazuje informacje dotyczące Zamówienia, w tym w szczególności: imię i nazwisko albo firmę Klienta, poprawne dane adresowe Klienta, numer katalogowy zamówionego Produktu, ilość sztuk Produktu oraz planowany termin realizacji liczony od daty uznania rachunku bankowego Sprzedawcy pełną ceną; jeżeli Klient zaznaczył opcję „płatność natychmiastowa”, a nie dokonał zapłaty w terminie 2 dni od dnia złożenia Zamówienia, Zamówienie traci ważność z upływem tego terminu; E-mail Sprzedawcy zawierający potwierdzenie złożenia przez Klienta Zamówienia nie stanowi oświadczenia woli, w szczególności o przyjęciu oferty Klienta, lecz wyłącznie informację, iż Klient złożył Zamówienie o określonej treści;
- jeżeli Klient nie zaznaczył opcji „płatność natychmiastowa” na adres e-mail Klienta zostaje wysłany e-mail, w treści którego znajduje się link do strony, na którą Klient jest zobowiązany wejść w celu potwierdzenia Zamówienia; w takim wypadku dokonanie potwierdzenia jest warunkiem złożenia Zamówienia, które tym samym zostaje złożone dopiero z chwilą takiego potwierdzenia; po potwierdzeniu Zamówienia w powyższy sposób, Klient otrzymuje potwierdzenie złożenia przez Klienta Zamówienia, w którym Sprzedawca przekazuje informacje dotyczące Zamówienia, w tym w szczególności: imię i nazwisko albo firmę Klienta, poprawne dane adresowe Klienta, numer katalogowy zamówionego Produktu, ilość sztuk Produktu oraz planowany termin realizacji liczony od daty uznania rachunku bankowego Sprzedawcy pełną ceną; do potwierdzenia załączona jest faktura proforma, w której treści wskazana jest cena, rachunek bankowy, na który należy ją zapłacić oraz termin zapłaty. E-mail Sprzedawcy zawierający potwierdzenie złożenia przez Klienta Zamówienia nie stanowi oświadczenia woli, w szczególności o przyjęciu oferty Klienta, lecz wyłącznie informację, iż Klient złożył Zamówienie o określonej treści;
- po otrzymaniu pełnej ceny na rachunek bankowy wskazany w treści faktury proforma, Sprzedawca weryfikuje możliwość jego wykonania; w razie stwierdzenia, iż wszystkie zamówione Produkty są dostępne, Sprzedawca wysyła potwierdzenia przyjęcia Zamówienia do realizacji; w potwierdzeniu tym Sprzedawca wskazuje treść umowy oraz jej strony, a także termin dostawy kupionych Produktów; do potwierdzenia zostaje dołączona faktura VAT zaliczkowa dotycząca wpłaconej kwoty. Z chwilą wysłania przez Sprzedawcę na adres e-mail Klienta potwierdzenia przyjęcia
Zamówienia do realizacji zostaje zawarta umowa sprzedaży Produktu (-ów); - Sprzedawca informuje Klienta o przygotowaniu Produktu do wysyłki, o jego wysyłce lub o zmianach terminu wysyłki
Produktu (wcześniejszej wysyłce lub opóźnieniu) w odrębnych wiadomościach e-mail; - Z zastrzeżeniem ust. 3, Produktu kupione przez Klientów dostarczane są w terminie każdorazowo wskazanym w potwierdzeniu przyjęcia Zamówienia do realizacji. Jeżeli taki termin nie został wskazany, Produkty są dostarczane w terminie między 21 a 50 Dni Roboczych od wysłania potwierdzenia przyjęcia Zamówienia do realizacji.
- za dzień realizacji Zamówienia uznaje się dzień odebrania przez Klienta zamówionego Produktu; po dokonaniu odbioru Produktu Sprzedawca wysyła do Klienta wiadomość e-mail potwierdzającą realizację umowy sprzedaży.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo weryfikacji prawidłowości złożonego Zamówienia w celu wykrycia potencjalnych fałszywych Zamówień. W tym celu Sprzedawca może skontaktować się z wybranym Klientem;
- w wypadku zaistnienia podejrzenia, że Zamówienie jest fałszywe, Sprzedawca ma prawo do odmowy przyjęcia Zamówienia albo odstąpienia od umowy sprzedaży zawartej z takim Klienta i usunięcia takiego Zamówienia oraz zablokowania danych Klienta w celu uniknięcia ponownego złożenia Zamówienia przy użyciu tych danych.
- Termin realizacji dostawy, o którym mowa w ust. 2 lit. g), może ulec przedłużeniu w razie okoliczności nieleżących po stronie Sprzedawcy, w szczególności w razie opóźnienia spowodowanego przez producenta Produktu lub przewoźnika / spedytora zajmującego się dostawą Produktu do Sprzedawcy.
- Sprzedawca informuje, a Klient przyjmuje do wiadomości, że Produkty, w chwili złożenia Zamówienia lub zawarcia umowy sprzedaży, nie znajdują się na terytorium Polski, lecz konieczne jest ich sprowadzenie przez Sprzedawcę od swoich dostawców. W związku z tym, podany w pkt. 2 lit. g) czas realizacji Zamówienia może ulec wydłużeniu (w stosunku do maksymalnego czasu wskazanego w tym pkt. 2 lit. g) o nie więcej niż 21 dni. Takie wydłużenie nie stanowi zmiany zawartej umowy sprzedaży lub przypadku jej niewykonania lub nienależytego wykonania nie uprawnia Klienta do odstąpienia od umowy sprzedaży, jej rozwiązania lub rezygnacji z Zamówienia.
- Klient może dokonać zapłaty ceny za Produkt wyłącznie: i) za pomocą opcji „przelew natychmiastowy” przy wykorzystaniu metod płatności oferowanych przez dostawców usług płatniczych (tj. krajowych instytucji płatniczych), albo ii) przelewem na wskazany przez Sprzedawcę w fakturze proforma rachunek bankowy.
- Sposób płatności określony w ust. 5 ppkt. i) jest wyłączony w przypadku Produktów, jeżeli kwota należności Klienta ogółem (tj. Cena oraz inne koszty lub opłaty) przewyższa kwotę, o której mowa w art. 19 pkt 2 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców (tj. 15.000 zł).
- Ryzyko utraty, uszkodzenia lub zniszczenia Produktów przechodzi na Klienta w chwili powierzenia ich przewoźnikowi trudniącemu się przewozem rzeczy tego rodzaju w celu dostarczenia Produktów na adres wskazany przez Klienta.
Obowiązki sprzedawcy
§ 5
- W stosunku do Klientów Sprzedawca nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za:
- jakiekolwiek szkody i straty powstałe w wyniku korzystania Platformy Internetowej, w tym także szkody i straty wyrządzone osobom trzecim;
- jakiekolwiek negatywne skutki czy szkody powstałe w wyniku pobrania i wykorzystania przez Klienta jakichkolwiek materiałów dostępnych na Platformie Internetowej;
- jakiekolwiek szkody materialne i niematerialne, będące w szczególności następstwem: (i) niezgodnego z prawem wykorzystywania Platformy Internetowej, w tym również za szkody wyrządzone osobom trzecim, (ii) nieprzestrzegania przez Klientów postanowień niniejszego Regulaminu;
- treść wysyłanych i otrzymywanych wiadomości, i za zawartość publikowanych lub przekazywanych przez Klientów danych;
- nieuprawnione wykorzystywanie przez Klientów i osoby trzecie za pośrednictwem Platformy Internetowej, znaków towarowych i innych oznaczeń odróżniających należących do podmiotów trzecich, jak również za nieuprawnione wykorzystanie za pośrednictwem Platformy Internetowej utworów chronionych prawem autorskim i innych praw na dobrach niematerialnych będących własnością osób trzecich;
- jakiekolwiek wadliwe funkcjonowanie Platformy Internetowej lub utratę danych, przerwanie połączenia lub nieotrzymanie informacji z Platformy Internetowej z winy Klienta;
- jakiekolwiek szkody lub zainfekowanie wirusem oprogramowania komputerowego czy innego mienia Klienta, mogące wyniknąć z dostępu do Platformy Internetowej, korzystania z niej lub przeglądania stron bądź z pobrania z tej witryny jakichkolwiek materiałów;
- przerwy w działaniu Platformy Internetowej spowodowane koniecznością konserwacji lub naprawy systemu obsługującego Platformę Internetową lub innymi okolicznościami niezależnymi od Sprzedawca;
- za dane oraz korzystanie z danych przekazanych lub udostępnionych przez Klientów w tym również za jakiekolwiek negatywne skutki dla Klientów wynikające z braku posiadania przez Sprzedawca aktualnych danych Klientów
- W stosunku do Klientów ograniczona zostaje rękojmia za wady fizyczne Produktów w sposób określony w § 9.
- Sprzedawca na każdy sprzedany Produkt udziela każdemu Klientowi gwarancji jakości. Treść gwarancji jakości szczegółowo określa karta gwarancyjna wysyłana Klientowi w pliku w formacie PDF wiadomością e-mail. Termin gwarancji wynosi 1 rok od dnia dostarczenia Produktu Klientowi. W ramach gwarancji Sprzedawca zobowiązuje się do nieodpłatnej naprawy Produktu, o ile w okresie gwarancyjnym wystąpią w nim wady. Za wadę objętą gwarancją uznaje się wyłącznie wadę istniejącą w Produkcie w chwili jego dostarczenia Klientowi lub powstałą później, ale wyłącznie z przyczyn tkwiących w Produkcie przed jego dostarczeniem Klientowi. Wykonanie uprawnień wynikających z gwarancji, wymaga dostarczenia Produktu do miejsca wskazanego w dokumencie gwarancyjnym. Sprzedawca jest obowiązany wykonać swoje obowiązki w terminie określonym w treści dokumentu gwarancyjnego. Szczegółowe prawa i obowiązki Sprzedawcy i Klienta, podstawowe informacje potrzebne do wykonywania uprawnień z gwarancji, czas trwania i terytorialny zasięg ochrony gwarancyjnej oraz uprawnienia przysługujące w razie stwierdzenia wady określa dokument gwarancyjny wydawany / dostarczany Klientowi razem z Produktem.
- Sprzedawca zapewnia poufność i ochronę danych osobowych Klientów korzystających z Platformy Internetowej na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie oraz – w odniesieniu do osób fizycznych - w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
- Informacje dotyczące Platformy Internetowej będą komunikowane Klientom poprzez indywidualną przesyłkę elektroniczną skierowaną bezpośrednio do Klienta.
- Treści umów sprzedaży zawieranych przy wykorzystaniu Platformy Internetowej są przechowywane przez Sprzedawcę przez okres co najmniej 5 lat licząc od końca roku, w którym została zawarta umowa sprzedaży, a treść tych umów jest udostępniana wyłącznie stronom umowy sprzedaży oraz sądom i uprawnionym organom państwowym.
Prawa autorskie
§ 6
- Wszelkie prawa autorskie do układów treści zawartych na Platformie Internetowej, jak i poszczególnych jej części, takich jak materiały pisemne, zdjęcia, grafika i inne, przysługują wyłącznie Sprzedawcy, na ogólnych zasadach ochrony wynikającej z ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (j.t. Dz. U. z 2006 r. Nr 90, poz. 631 ze zm.). Każdy z Klientów zobowiązany jest do poszanowania praw autorskich pod rygorem odpowiedzialności cywilnoprawnej oraz karnej wynikającej z przepisów tej ustawy.
- Zawartość Platformy Internetowej może być przez Klientów wykorzystywana tylko w zakresie dozwolonego użytku osobistego. Wykorzystanie Platformy Internetowej w całości bądź jakiejkolwiek części do innych celów a w szczególności - komercyjnych, w tym kopiowanie, publiczne odtwarzanie, lub udostępnianie osobom trzecim w jakikolwiek inny sposób, może następować tylko pod warunkiem uzyskania wyraźnego pisemnego zezwolenia Sprzedawcy i na warunkach określonych przez Sprzedawcę. W celu uzyskania zgody na wykorzystanie zawartości
Platformy Internetowej, należy skontaktować się z Sprzedawcą za pośrednictwem formularza kontaktowego dostępnego w zakładce Kontakt. - Korzystanie z materiałów opublikowanych na Platformie Internetowej w celu innym niż do użytku osobistego, a więc do kopiowania, powielania, wykorzystywania w innych publikacjach w całości lub w części odbywa się na ogólnych zasadach prawa prasowego i autorskiego.
Świadczenie usług drogą elektroniczną
§ 7
- W związku z korzystanie z Platformy Internetowej i ze Sklepu, Sprzedawca świadczy na rzecz Klientów usługi drogą elektroniczną. Przez usługi świadczone drogą elektroniczną na potrzeby niniejszego Regulaminu należy rozumieć w szczególności usługi takie jak:
- udostępnienie niniejszego Regulaminu na stronie Platformy internetowej,
- umożliwianie Klientom przeglądania Katalogu,
- umożliwienie komunikacji pomiędzy Sprzedawcą a Klientami za pośrednictwem Platformy internetowej,
- Umożliwienie Klientom składania Zamówień.
- Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną (zwana dalej w niniejszym paragrafie ‘umową’) zostaje zawarta z chwilą, gdy Klient wyświetli stronę Platformy internetowej.
- Usługi świadczone drogą elektroniczną są nieodpłatne oraz świadczone przez Sprzedawcę wyłącznie w zakresie niezbędnym do prowadzenia Sklepu i korzystania z jego usług.
- Umowa jest zawarta na czas nieokreślony.
- Klientowi przysługuje prawo rozwiązania umowy w każdym czasie poprzez opuszczenie strony Platformy internetowej.
- Sprzedawcy przysługuje prawo rozwiązania umowy na zasadach określonych w pkt 14.
- Warunkiem technicznym niezbędnym do korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną jest posiadanie aktualnej przeglądarki internetowej, np. Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge, Safari lub Opera. Zaleca się korzystanie z najnowszych wersji przeglądarek w celu zapewnienia odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i pełnej funkcjonalności serwisu.
- Korzystanie z usług elektronicznych w ramach Sklepu może wiązać się z zagrożeniem po stronie Klienta jako użytkownika Internetu. Ryzyko związane z korzystaniem z usług świadczonych drogą elektroniczną polega w szczególności na zagrożeniu zainfekowania systemu informatycznego Klienta oprogramowaniem mającym na celu np. szpiegowanie użytkowania, kradzież ważnych danych, spowodowanie braku możliwości uruchomienia systemu, spam, usuwanie danych itp.
- By uniknąć zagrożeń, o których mowa w ust. 8 powyżej, Klient powinien zaopatrzyć sprzęt, który wykorzystuje przy podłączaniu się do Internetu, w program antywirusowy i dokonywać systematycznych aktualizacji tego programu.
10. Sprzedawca korzysta we własnym zakresie z zabezpieczeń systemowych i stałej pomocy informatycznej. - Świadczenie usług drogą elektroniczną następuje na zasadach określonych w Regulaminie i zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Świadczenie usług drogą elektroniczną następuje na zasadach określonych w Regulaminie i zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Minimalny czas trwania zobowiązań Klienta wynikających z umowy to czas obowiązywania umowy.
- Sprzedawca może zakończyć prowadzenie Platformy internetowej i / lub Sklepu i wypowiedzieć umowę, zapewniając odpowiedni termin na realizację praw Klientów wynikających z niniejszego Regulaminu. Zakończenie prowadzenia Platformy internetowej i / lub Sklepu może nastąpić w przypadku wyczerpania środków na jego finansowanie, braku oczekiwanych rezultatów, zbyt małej liczby Klientów lub nadmiernych kosztów ich funkcjonowania.
Dane osobowe użytkowników
§ 8
- Sprzedawca jest administratorem danych przetwarzającym dane osobowe: i) Klientów będących osobami fizycznymi w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) albo ii) osób fizycznych będących przedstawicielami Klienta, składającymi Zamówienie. W dalszej części niniejszego § 8, ilekroć jest mowa o Kliencie, należy przez to rozumieć łącznie osoby fizyczne, o których mowa w poprzednim zdaniu w ppkt i) i ii), chyba że z kontekstu wynika inaczej.
- Dane osobowe podane dobrowolnie przez Klienta podczas procesu składania Zamówienia, przetwarzane są przez Sprzedawcę w celu: przyjęcia Zamówienia, realizacji Zamówienia, kierowania korespondencji związanej z Platformą Internetową lub usługami (np. przerwy w dostępie, nowe funkcjonalności), przygotowania zamówienia Produktów, ich wysyłki oraz dokonania za nie płatności, w celach rozpatrzenia ewentualnych reklamacji co do funkcjonowania Platformy Internetowej lub jakości zakupionych Produktów, wystawienia faktury za zakupione Produkty, dochodzenia ustalenia lub wykonania należnych Sprzedawcy wierzytelności, a także dla celów marketingu bezpośredniego
Sprzedawcy, a także podmiotów, z którymi Sprzedawca zawarł umowy w oparciu o art. 6 pkt. 1 lit. f) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679. Dane Klienta są również przetwarzane w celach wynikających z obowiązujących przepisów rachunkowych i podatkowych nie dłużej jednak niż przez okres wymagany przez te przepisy do przechowywania dokumentacji podatkowej i rachunkowej. Dane Klienta, o którym mowa w ust. 1 ppkt ii), o ile wyraził na to zgodę, mogą być również przetwarzane w celu przesyłania za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej informacji handlowej (treści informacyjnych i reklamowych) pochodzących od Sprzedawcy oraz podmiotów, z którymi Sprzedawca zawarł umowy. - Sprzedawca zapewnia realizację uprawnień wynikających z wyżej wymienionych przepisów o ochronie danych osobowych, w szczególności umożliwia Klientom będącym osobom fizycznym wgląd do danych osobowych i ich poprawianie lub sprostowanie, prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celach marketingowych lub wobec przekazania ich innemu administratorowi danych, a także prawo - ograniczenia przetwarzania danych osobowych, ich usunięcia lub przeniesienia. Należy jednak mieć na uwadze, że usunięcie, ograniczenie, przeniesienie oraz zgłoszenie sprzeciwu względem przetwarzania danych będzie miało wpływ na świadczone usługi i może skutkować niemożliwością ich wykonania w sposób prawidłowy. Prawo do usunięcia danych osobowych, ograniczenia ich przetwarzania czy też prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych może być realizowane wyłącznie w enumeratywnie określonych przypadkach wskazanych we właściwych przepisach ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, w szczególności - nie ma ono zastosowania w przypadku zobowiązań, które zostały prawnie zawarte ze względu na wymogi prawne związane z ustaleniem lub dochodzeniem roszczeń albo z uwagi na wymagania przepisów podatkowych i rachunkowych
- Wszelką korespondencję w sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych Klient powinien kierować na adres poczty elektronicznej Sprzedawcy: ochronadanych@ita-polska.com.pl, z dopiskiem "Dane Osobowe".
Odpowiedzialność sprzedawcy, ograniczenie rękojmi za wady
§ 9
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowe zastosowanie oraz magazynowanie Produktów przez Klienta. Za możliwości zastosowania i skutki wykorzystania Produktów dostarczonych przez Sprzedawcę w określonych rozwiązaniach konstrukcyjnych Klienta, odpowiada Klient.
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za jakość Produktów lub za ich niewłaściwą ilość, z uwzględnieniem naturalnych ubytków, przy czym odpowiedzialność Sprzedawcy w każdym wypadku jest ograniczona zgodnie z poniższymi postanowieniami.
- Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady fizyczne Produktów ogranicza się wyłącznie do wad polegających na niezgodności Produktu z właściwymi normami.
- Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi zostaje ograniczona zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym § 9.
- Okres rękojmi wynosi 12 (dwanaście) miesięcy licząc od chwili przejścia ryzyka na Kupującego zgodnie z § 4.
- W przypadku wady fizycznej dostarczonych Produktów objętej rękojmią, Kupujący może domagać się z tytułu rękojmi wyłącznie dostarczenia odpowiedniej ilości Produktów tego samego rodzaju wolnych od wad lub usunięcia wad (naprawy); tę samą zasadę stosuje się również, jeżeli Produkty zostały zamontowane. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za wady Produktów, które można było przy zachowaniu należytej staranności zauważyć przy realizacji dostawy. W przypadku dostarczenia niewłaściwej ilości Produktów Kupujący może domagać się z tytułu rękojmi wyłącznie korekty faktury sprzedaży o różnicę w dostarczonej ilości Produktów lub dostarczenia brakującej ilości Produktów.
- Inne niż opisane w pkt. 6 uprawnienia z tytułu rękojmi za wady zostają wyłączone.
- Odpowiedzialność Sprzedawcy wobec Kupującego z tytułu wyrządzonej szkody w związku z wykonaniem umowy sprzedaży lub w związku z jej niewykonaniem albo nienależytym wykonaniem w każdym wypadku ograniczona jest do odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną z winy umyślnej.
- Odpowiedzialność Sprzedawcy wobec Kupującego z tytułu wyrządzonej szkody, niezależnie od przyczyny jej powstania lub tytułu odpowiedzialności, zostaje ograniczona dodatkowo wyłącznie do odpowiedzialności za straty rzeczywiste (damnum emergens); nie obejmuje ona utraconych (lucrum cessans) korzyści ani szkód pośrednich.
- Odpowiedzialność Sprzedawcy za wyrządzoną szkodę jest ponadto ograniczona do kwoty stanowiącej równowartość ceny netto Produktów (w rozumieniu pkt. VII.1) dotkniętych wadą.
- Do odpowiedzialności Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady sprzedanych Produktów nie będą miały zastosowania przepisy art. 560, art. 562, art. 566 - 5681 oraz art. 574 Kodeksu Cywilnego.
Reklamacje (Postępowanie dotyczące wad zgłaszanych na podstawie rękojmi za wady lub gwarancji jakości)
§ 10
- Klient zobowiązany do zbadania przesyłki zawierającej Produkt przed jej odebraniem od przewoźnika.
- W przypadku stwierdzenia uszkodzenia przesyłki (szkody jawne) Klient przed odbiorem przesyłki zobowiązany jest do zażądania od przewoźnika sporządzenia protokołu opisującego szkody jawne. Uchybienie temu zobowiązaniu skutkuje wygaśnięciem uprawnień z tytułu rękojmi oraz gwarancji jakości.
- Po dokonaniu odbioru przesyłki zawierającej Produkt, Klient zobowiązany jest do jej zbadania w terminie nie późniejszym niż 7 dni od dnia odebrania od przewoźnika.
- W przypadku stwierdzenia wad Produktu, reklamowany Produkt wraz z pismem określającym niezgodności lub wady oraz oczekiwania dotyczące sposobu realizacji reklamacji, należy doręczyć na adres: ul. Poznańska 104, Skórzewo, 60185 Poznań.
- Reklamacja powinna być zgłoszona nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wykrycia wady. Bezskuteczny upływ terminu wskazanego w ust. 3 lub w zdaniu poprzednim skutkuje wygaśnięciem uprawnień z tytułu rękojmi oraz gwarancji jakości.
- W przypadku terminowego i formalnie prawidłowego złożenia reklamacji Klient może żądać wyłącznie doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy.
- W terminie 14 dni od dnia otrzymania przez Sprzedawca reklamacji Klienta dotyczącej wady Produktu, Sprzedawca powinien rozstrzygnąć reklamację i udzielić Klientowi konkretnej odpowiedzi w przedmiocie uwzględnienia lub nieuwzględnienia jego reklamacji. W przypadku uznania przez Sprzedawcę reklamacji zostanie Klientowi wskazany proponowany przez Sprzedawcę sposób i tryb postępowania przy jej realizacji (np. termin usunięcia wady albo dostarczenia Produktu wolnego od wad itp.); w takim przypadku Sprzedawca ponosi również koszty transportu reklamowanego Produktu. W przypadku odmowy uznania reklamacji Klientowi zostanie przedstawione uzasadnienie tej odmowy.
- W przypadku nieuzasadnionej reklamacji, w szczególności w przypadku stwierdzenia nieistnienia wady albo w przypadku uszkodzenia lub pogorszenia Produktu z przyczyn, za które Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności, w tym z przyczyn dotyczących Klienta lub użytkownika Produktu, Klient może zostać obciążony kosztami badania Produktu oraz wszelkimi innymi kosztami związanymi z reklamacją. Produkt zostanie Klientowi odesłany na jego koszt.
- Wszelkie zapytania, sugestie, reklamacje, oświadczenia oraz informacje o zaistniałych problemach dotyczących Platformy Internetowej Klient może kierować za pośrednictwem formularza kontaktowego znajdującego się na Platformie Internetowej w zakładce Kontakt.
- Za dzień wniesienia reklamacji dotyczącej funkcjonowania Platformy Internetowej przyjmuje się dzień przesłania zawiadomienia o reklamacji za pośrednictwem formularza kontaktowego znajdującego się na Platformie Internetowej w zakładce Kontakt.
Kontakty z klientem, komunikaty informacyjne i reklamowe
§ 11
- Sprzedawca będzie kierować korespondencję do Klienta związaną z Platformą Internetową lub usługami na adres e‐mail podany przez Klienta.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do umieszczania na Platformie Internetowej treści informacyjnych i reklamowych, pochodzących zarówno od Sprzedawcy, jak i osób trzecich, w sposób i na zasadach wedle uznania Sprzedawcy.
- Sprzedawca może publikować bannery i linki do innych stron, i serwisów internetowych. Odnośniki takie mogą prowadzić do stron właścicieli reklam. Korzystając z bannera lub linku, Klient przechodzi na stronę należącą do innego właściciela.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za politykę prywatności i ochronę danych osobowych podmiotów, o których mowa w ustępie poprzedzającym. Aby uzyskać więcej informacji dotyczących polityki prywatności podmiotów wymienionych w ust. 3 powyżej, należy odwiedzić strony tych podmiotów oraz zapoznać się dokładnie z daną polityką prywatności.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za skutki użycia przez Klientów jakichkolwiek informacji lub materiałów dostępnych na stronach podmiotów wymienionych w ust. 3.
Postanowienie dotyczące tzw. prosumentów
§ 12
- W rozumieniu niniejszego Regulaminu za „Prosumentów” uznaje się osobę fizyczną zawierającą umowę sprzedaży bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy sprzedaży wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- W przypadku Prosumentów umowy sprzedaży są zawierane z następującymi zastrzeżeniami:
- Prosument, w trakcie składania Zamówienia, jest zobowiązany wskazać, iż jest Klientem, o którym mowa w ust. 1
- Do Klienta będącego osobą fizyczną, po złożenia Zamówienia, zostanie wysłana informacja, o której mowa w ust 4 poniżej,
- Prosumentom przysługuje prawo odstąpienia od każdej zawartej umowy sprzedaży Produktów, na zasadach opisanych w § 13.
- Po otrzymaniu przez Sprzedawcę Zamówienia od osoby fizycznej, na adres e-mail takiego Klienta Sprzedawca wysyła potwierdzenie przyjęcia Zamówienia, w którym potwierdza treść zawartej umowy sprzedaży, w tym w szczególności: imię i nazwisko Klienta, poprawne dane adresowe Klienta, numer katalogowy zamówionego Produktu, ilość sztuk Produktu, cenę Produktów, termin dostawy, koszt dostawy, wybranym przez Klienta sposobie zapłaty oraz informację, iż pod warunkiem, że Klient jest prosumentem, ma prawo do odstąpienia od umowy wraz z wzorem formularza odstąpienia od umowy.
Odstąpienie od umowy
§ 13
- Zgodnie z postanowieniami ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. poz. 827 z 2014 r.) Prosument może odstąpić od umowy sprzedaży Produktu bez podania przyczyn i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w pkt. 6 i 8, składając stosowne oświadczenie. Oświadczenie o odstąpieniu Prosument może złożyć na formularzu stanowiącym Załącznik nr 1 do Regulaminu. Prosument może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy również w innej formie.
- Oświadczenie o odstąpieniu powinno być złożone najpóźniej w terminie 14 dni. Termin ten liczy się od dnia objęcia Produktu / Produktów w posiadanie przez Prosumenta.
- Do zachowania terminu, o którym mowa w ust. 2 wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy może nastąpić również drogą elektroniczną, przy wykorzystaniu wzoru formularza odstąpienia od umowy, stanowiącego załącznik nr 1 do Regulaminu, poprzez wysłanie takiego oświadczenia na adres poczty elektronicznej Sprzedawcy.
- Sprzedawca ma obowiązek nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia prosumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić mu wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy. Sprzedawca może jednakże wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od prosumenta do chwili otrzymania Produktu / Produktów.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności na rachunek wskazany przez prosumenta w oświadczeniu o odstąpieniu od umowy sprzedaży.
- Jeżeli prosument wybrał sposób dostarczenia Produktu / Produktów inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie zwraca prosumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
- Prosument ma obowiązek zwrócić Produkt / Produkty niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu / Produktów przed jego upływem.
- Prosument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu Produktu / Produktów.
- Prosument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu / Produktów będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu / Produktów.
- Prawo odstąpienia nie przysługuje prosumentowi w stosunku do umowy sprzedaży:
- w której przedmiotem świadczenia jest Produkt / Produkty dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, których po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
- w której przedmiotem świadczenia są Produkty, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
- w której prosument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji.
Zmiany regulaminu
§ 14
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu i uruchomienia nowych usług w ramach Platformy Internetowej.
- Regulamin oraz jego zmiany wchodzą w życie z dniem jego ogłoszenia na Platformie Internetowej dostępnej pod adresem: https://www.sklep.ita-polska.com.pl/
Postanowienie końcowe
§ 15
- Prawem właściwym dla wszystkich stosunków prawnych wynikających z niniejszego Regulaminu jest prawo polskie. Wszelkie spory będą rozstrzygane przez polskie sądy powszechne właściwe dla siedziby Sprzedawcy.
- Informacje znajdujące się na Platformie Internetowej nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego. Klient składając Zamówienie za pomocą mechanizmów dostępnych na Platformie Internetowej składa ofertę nabycia określonego Produktu na warunkach podanych w opisie Produktu.
- Tytuły paragrafów mają charakter wyłącznie informacyjny i nie mają wpływu na wykładnię postanowień Regulaminu.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie odpowiednie przepisy prawa, w szczególności przepisy kodeksu cywilnego, ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.), ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tj. Dz.U. z 2006 r. Nr 90, poz. 631 ze zm.) oraz w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U.UE.L.2016.119.1 z dnia 04.05.2016).
Wzór odstąpienia od umowy
Załącznik Nr 1 do Regulamin Sklepu internetowego ITA Polska Spółka z o.o. Spółka komandytowa
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
- Adresat: ITA spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k., ul. Poznańska 104, Skórzewo, 60-185 Poznań, wpisana do rejestru przedsiębiorców KRS pod numerem 0000488348, numer NIP: 7811629652, e-mail: sklep@ita-polska.com.pl
- Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*) umowy dostawy następujących rzeczy(*) umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących rzeczy(*)/o świadczenie następującej usługi(*)
- Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)
- Imię i nazwisko prosumenta(-ów)
- Adres prosumenta(-ów)
- Podpis prosumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
- Data